Inloggen Info Registreren!

Auteur Topic:  zaterdag 1 juni 2013 een seminar over kleurmanagement voor fotografen.  (gelezen 6967 keer)

JanRSmit

Zaterdag 1 juni 2013 een seminar over kleurmanagement voor fotografen.

Doel is dat deelnemers na afloop een goed beeld hebben van het nut van kleurmanagement en hoe zij als fotograaf dit kunnen gaan beheersen.

Programma:

Datum en Plaats:
Zaterdag 1 juni 2013
Bij CentrumBeeldbeleving, Wisselweg 33, 1314CB Almere. zie ook route-beschrijving: http://www.centrumbeeldbeleving.nl/lokatie-2/

Open vanaf:  09:00 u
Aanvang:      10:00 u
Afsluiting:     12:30 u
Na afloop is er gelegenheid tot napraten

Agenda:
1- Kleurmanagement voor fotografen:
   - Korte uitleg kleur: hoe zien wij kleur, hoe geimplementeerd in software en hulpmiddelen
   - Hoe als fotograaf toe te passen, met achtereenvolgens:
      - Camera,
      - Beeldscherm,
      - Beeldbewerking,
      - Afdrukken (zelf doen of laten doen), incl print-beoordeling,
      - weergave op Internet.
    Daarbij live demo van camera-calibratie en toepassen op opnames, tethered aan Lightroom;
    De presentatie wordt met een gecalibreerde beamer gegeven;
    Tijdens de presentatie wordt ook live voorbeelden getoond mbv Lightroom.

2- Enquete: kort bespreken met aanwezigen wat te doen in groot evenement te organiseren door Regio Oost.
                  Elke aanwezige krijgt een enquete-formulier bij binnenkomst en vult deze in tijdens de pauze
                  en levert deze nog tijdens de pauze in. Wordt in laatste deel van seminar (~ 15-20minuten) besproken.

3- Afsluiting seminar.

4- Na afloop is er gelegenheid tot napraten.

Een handout wordt na afloop beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

Voor en door MZ-leden:
Deelname staat open voor alle leden van Modelzone.nl 

Kosten:
€ 15,- (€ 10,- bij ondersteunend account); Bij binnenkomst contant te voldoen, er is geen pin-apparaat aanwezig.
Koffie, thee en fris zijn bij de prijs inbegrepen.

Aanmelden:
Je kunt je aanmelden door een reactie in dit topic EN een mail te sturen naar info@janrsmit.com  met daarin je aanmelding en je gewone E-mail adres.

We zijn ervan overtuigd dat je na afloop van dit seminar je eigen kleurmanagement kunt gaan beheersen!
Regioteam Oost
« Laatst bewerkt op: 29-05-2013 00:27:49 door Marco »

JanRSmit

AFGELAST: 1 juni 2013 een seminar over kleurmanagement voor fotografen.
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2013 17:23:45 »
Tot op heden is er geen inschrijving binnengekomen. Daarom hebben we besloten dit seminar te cancellen.

Regiocoordinatieteam Oost.

Coen Heveling

• Coen Heveling
  • Photographer
  • Doetinchem
  • Nederland
  • *
Re: zaterdag 1 juni 2013 een seminar over kleurmanagement voor fotografen.
« Reactie #2 Gepost op: 27-05-2013 11:18:07 »
Heel jammer.... laten we dat voorop stellen.

Zelf had ik niet de behoefte om er naar toe te gaan, om drie redenen:

Colormanagement is een deel van mijn (grafische)vak. Ik verwacht er zelf weinig te leren, maar voor de veel fotografen is het belangrijker dan een nieuwe camera....(!) Voor de meesten dus een gemiste kans.

Een online community (MZ) voor op de computer, de locale fotoclub voor de meetings... iedere twee weken.

Voor de regiomeetings is Nederland opgedeeld in verschillende regio's. Waarom dan de regiomeeting Oost in het westen houden? (zo kijken "Oostgrensbewoners" tegen Almere aan. Het ligt bijna tegen Amsterdam, dus dat is het Westen..... dat is vragen om verstoken van aanmeldingen te blijven. Of je kent de doelgroep nog niet.....

Nou weet ik dat velen het niet met mij eens zijn, daarvoor heb ik begrip. Maar mijn derde punt is opbouwend bedoeld want is is heel jammer dat zo'n dag in rook opgaat.

Coen
www.fotoshowroom.nl

Ton Cremers

« Reactie #3 Gepost op: 27-05-2013 13:01:29 »
Voor de regiomeetings is Nederland opgedeeld in verschillende regio's. Waarom dan de regiomeeting Oost in het westen houden? (zo kijken "Oostgrensbewoners" tegen Almere aan. Het ligt bijna tegen Amsterdam, dus dat is het Westen..... dat is vragen om verstoken van aanmeldingen te blijven. Of je kent de doelgroep nog niet.....

Nog maar eens voor de tigste keer herhalen: de indeling in regio is zuiver van organisatorische aard. Deelname aan alle meetings in alle regio's is mogelijk voor alle leden van MZ. Dat staat met zoveel woorden ook nog eens expliciet in de aankondiging van Jan.

Overigens valt de belangstelling mij ook tegen. Zeker na alle bijval toen Jan het idee lanceerde.

wijdenboschfotografie

« Reactie #4 Gepost op: 27-05-2013 15:07:28 »
Jammer, wilde me net opgeven!

Jan Hooftman

• Jan Hooftman
  • Photographer
  • Almelo
  • Nederland
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 27-05-2013 18:08:50 »
In het najaar gewoon weer proberen en dan wederom de  meeting in Almere voor oost, west, noord, zuid en midden, oh ja de eilanden niet vergeten. De overzeese gebiedsdelen buiten beschouwing laten dan komt het vast wel goed :) :) :)

Jan

zeekr

• zeekr
  • Photographer
  • Zeewolde
  • Nederland
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 30-05-2013 14:49:02 »
Interesse is er van mijn kant ook nog steeds, maar ik kan zaterdag simpelweg niet...

jruiter fotografie

• jruiter fotografie
  • Photographer
  • Harderwijk
  • Nederland
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 30-05-2013 15:03:25 »
dit is ook veel meer een idee voor in de winter of herfst als het koud is enzo... om dan binnen te zitten... juist vanwege de tijd van het jaar heb ik des tijds al aangegeven om lekker de natuur in te gaan... des al niet te min jammer dat het niet is door gegaan :)

Joan

• Joan
  • Photographer
  • Deventer
  • Nederland
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2014 12:45:31 »
 ::) ja, jammer, wou me ook net opgeven (ben vrij nieuw hier..had het nog niet gezien)

Home | Zoeken | Castings | Forums | Krabbels | Info | Adverteren | Lid worden

© 1998 - 2012 www.modelzone.nl. Alle rechten voorbehouden

Terms | Privacy | Wachtwoord vergeten?